Bij Van Dal mannenmode is er altijd werk aan de winkel! In deze rubriek geven we een kijkje in de diverse afdeling op het hoofdkantoor in Breda. Zo ziet u wat er speelt, wie zich voor u inzet en bent u er indirect bij als we onze volgende zet beramen. Benieuwd wat de webwinkel en magazijnafdelingen uitspoken? Lees dan gauw verder!

Het magazijn mag er zijn
Dé plek waar het allemaal gebeurt. In het vernieuwde, ruime magazijn wordt al onze kleding op categorie uitgestald. Zodra er een bestelling in onze winkel of webwinkel wordt geplaatst, beginnen alle motoren te draaien. Producten worden bij elkaar verzameld, liefdevol verpakt en met zorg naar de klant verstuurd. Om dat in goede, soepele banen te kunnen leiden moeten alle werknemers op scherp staan. Dit zijn de webwinkel en het magazijn!

Logistiek management
Zoals de naam doet vermoeden draait logistiek om het onderweg zijn, zowel van goederen als van werknemers. Het is een fundamentele verantwoording om te zorgen dat het hele team uit de voeten kan en daar hoort solide logistiek management bij. Daar is Chris voor, de man die naast het bewaken van het overzicht en het verdelen van broodnodige taken zoekt naar manieren om de werkprocessen efficiënter in te richten. Het hoofddoel? Zo snel mogelijk stijlvolle mannenmode leveren aan klanten en de winkels die deze kleding verkopen.
“Door het overzicht op mijn team en alle werkzaamheden te houden, zie ik iedere dag kansen om te groeien. En dat is mijn streef: iedere dag 1 procent groeien.” – Chris
Goederenontvangst
Laten we het proces eens chronologisch onder de loep nemen. Vaak, maar niet altijd, is het nog de donkere ochtend waarbij goederen op ons hoofdkantoor in Breda geleverd worden. Vanzelfsprekend zijn wij daar altijd blij mee, want nieuwe kleding betekent dat we weer klanten blij kunnen maken met onze verrassende collectie. Magazijnmedewerkers Connie en Sabine ontvangen de goederen van onze leveranciers om deze vervolgens gelijk op kwaliteit te controleren. Als alle vinkjes gezet zijn, wordt alle kleding geteld, gesorteerd en per categorie netjes opgeslagen zodat de winkels bevoorraad kunnen worden en alles gereed is voor online bestellingen.
“Na iedere goederenlevering gaan we gelijk aan de slag. We sorteren en controlerende kleding met een oplettend oog, zodat verkoop altijd door kan schakelen.” – Connie & Sabine
Verkoop en verzending
Tussen de ontvangst en verkoop van onze kleding zit een hoop facetten. In onze vorige editie van Werk aan de winkel onthulden we al wat marketing onderneemt. Alle producten worden zowel in onze eigen fotostudio als op buitenlocaties vastgelegd alvorens ze met productteksten in de webwinkel geplaatst worden. Naast de online bestellingen worden ook winkelbevoorradingen verzonden. Medewerkers Kevin, Sandrine en Elisa maken talloze meters per dag om alle bestellingen gereed te maken, compleet met een stroopwafel, snoepzakje of andere lekkernij. Dat is toch om vrolijk van te worden!

“Bij Van Dal zit je geen minuut stil. De bestellingen weten van geen ophouden, dus zorg ik ervoor dat deze op tijd klaarstaan en de deur uit kunnen.” – Kevin

“Onze bedrijfscultuur is erg leuk en verfrissend. Er wordt hard gewerkt, maar het draait ook echt om de mensen. Samen máken we het bedrijf tot wat het is.” – Sandrine

“Het vernieuwde magazijn is superfijn ingericht. Alert stuw ik mijn karretje voort langs alle schappen om de bestellingen te verzamelen. Het is al bijna onderweg!” – Elisa
Logistiek
Twee keer Sven voor een dubbel zo sterke logistiek! Deze mannen zijn de schakels tussen onze winkels en het hoofdkantoor. Sturend in hun trouwe vrachtwagens leggen zij wekelijks vaste routes af naar alle winkels om hen te voorzien van alle nodige voorraden. Niet alleen van kledingvoorraad, maar vrijwel alles dat van de ene plek naar de andere plek vervoerd moet worden, zoals paspoppen, drukwerk en alledaagse boodschappen. Met de kilometers die Sven en Sven afleggen zouden ze wellicht al een rondje om de aarde gereden kunnen hebben, maar toch zijn ze blij om elke keer door de verschillende filiaalleiders begroet te worden. In Limburg krijgen ze soms zelfs vlaai getrakteerd!

“Iedere dag ben ik vroeg uit de veren om langs alle filialen te rijden. Graag vertrek ik extra vroeg om de files voor te zijn. Daarna staan de winkels er weer keurig bij.” – Sven

“Het ene moment rijd ik een heftruck, het andere moment een bakwagen en dan weer de karretjes om de bestellingen mee te picken. Altijd onderweg!” – Sven
Retour
Zo nu en dan komt het voor dat een klant niet helemaal tevreden is over een bestelling. Bij Van Dal mannenmode willen we dat het retourproces zo laagdrempelig mogelijk is en de winkelervaring als even prettig ervaren kan worden ten opzichte van onze fysieke winkels. Daarom wordt het retourlabel al in uw besteldoos bijgevoegd. Pakketjes worden daarna teruggestuurd en komen bij ons terecht. In dat geval is medewerker Su Chih aan zet en zorgt zij voor een soepele afhandeling. Adequaat controleert en beoordeelt ze of de geretourneerde producten netjes, schoon en onbeschadigd zijn waarna ze weer beschikbaar gesteld kunnen worden voor verkoop.
“Als mensen hun bestellingen retourneren, is het belangrijk dat deze zo snel mogelijk goed worden afgehandeld. Dat is mijn dagelijkse uitdaging!” – Su Chih

In de volgende Werk aan de winkel leert u wat de klantenservice dagelijks bezighoudt, dus houd het online magazine in de gaten!