Home » Van Dal Actueel » Werk aan de winkel: Marketing

Werk aan de winkel: Marketing

Bij Van Dal mannenmode is er altijd werk aan de winkel! In deze rubriek geven we een kijkje in de diverse afdelingen op het hoofdkantoor in Breda. Zo ziet u wat er speelt, wie zich voor u inzet en bent u er indirect bij als we onze volgende zet beramen. Benieuwd wat de marketingafdeling uitspookt? Lees dan gauw verder!

Marketing

Marketing, de motor van alle uitingen

Hoe goed de kern van een bedrijf en zijn producten ook mag zijn, het moet wel in zijn geheel nog aan de man gebracht worden. Een moderne man, mogen we toevoegen, die in ons geval een lange levenservaring heeft en moet kunnen genieten van alles wat het vijftigplusleven hem te bieden heeft. Om op te vallen in een stijlvolle leefstijl vol typische mannendingen en hersenkrakend gepuzzel is het belangrijk om waarde te creëren. De marketingafdeling van Van Dal houdt met een scherp oog alle dagelijkse ontwikkelingen in de gaten om zo zijn marketing passend af te stemmen. Wat er allemaal komt kijken bij het creëren van deze marketing content? Meer dan u denkt:

Erik

E-commerce management

Allereerst moet een schip beschikken over een bedreven kapitein die te allen tijde zijn handen aan het roer heeft, zodat de hele bemanning de juiste koers kan aanhouden. Nu bevinden we ons niet te water en draagt de e-commercemanager geen matrozenpak, maar zorgt Erik er wel voor dat we goed gecoördineerde stappen zetten. Hij identificeert groeikansen op het exacte moment dat ze ontstaan, bedenkt wat er nodig is om daarop in te spelen en stuurt de rest van het marketingteam aan om hier de beste invulling aan te geven. Alle hens aan dek!

“Het allerbelangrijkste is dat Van Dal steeds beter en beter wordt; dat is toch gewoon logisch!”

Contentmanagement

Gecoördineerde stappen komen voort uit een weldoordachte strategie. Contentmanager Joyce overziet wat voor soort content het best past bij een bepaald moment. Ze zoekt uit wat voor soort beelden er nodig is om een gevoel zo krachtig mogelijk over te dragen, wat voor boodschap er tekstueel uitgedragen moet worden en hoe deze op strategische wijze via onze kanalen gecommuniceerd kunnen worden. Ze stuurt daarbij de styliste, fotograaf, tekstschrijver en online marketeer aan.

“Pas als alle elementen van mijn strategie perfect samenkomen, ben ik tevreden.”

Joyce
Tammy

Styling en productie

Om de nieuwste collecties stoer en stijlvol te presenteren is een passende styling van groot belang. Wanneer het aankomt op het samenstellen van de kledingsets, voelt styliste Tammy feilloos aan welke kleuren, motieven en materialen elkaar versterken. Ze gaat op zoek naar de mooiste fotolocaties en daarbij passende elementen, onderhoudt contact met partijen die betrokken zijn in het productieproces en organiseert deze fotoshoots vroegtijdig. Tijdens deze shoots waarborgt ze een prettig verloop van de fotografie en corrigeert ze zichtbare oneffenheden ter plekke.

“Ik vind het heerlijk om alle fotoshoots in goede banen te leiden. Belletje hier, styling daar… Ik regel het graag.”

Fotografie en contentcreatie

De nieuwe collecties worden altijd zorgvuldig opgesteld door onze inkoopafdeling. Natuurlijk moet al deze kleding in zijn pracht kunnen stralen op representatieve beelden. Daarom gaat fotografe en contentcreator Malou met de styliste en modellen op pad om op inspirerende plekken te fotograferen. Door pakkende composities te maken legt ze iedere collectie creatief vast, zo ook zonder model in de studio. Daarnaast verzorgt ze visuele ondersteuning met foto en video voor interne communicatiedoeleinden.

“Met mijn camera leg ik onze kleding en modellen haarscherp vast. Het zit ‘m in de juiste hoek en de pakkende details!”

Malou
Nick

Creatieve tekst

Om alle uitingen van Van Dal zo duidelijk mogelijk in woorden uit te drukken, grijpt creatieve tekstschrijver Nick iedere dag naar de pen – al is dit in alle eerlijkheid vaker een toetsenbord. Zodra alle puntjes op de i staan, zijn de teksten klaar voor het fysieke magazine, het online magazine, social media berichten en nieuwsbrieven. Met een duidelijke, persoonlijke tekst trachten we dichter tot de lezer te komen en vooral te inspireren.

“De hele dag dansen woorden door mijn hoofd. Die zet ik dan om in een begrijpbaar verhaal dat past bij onze doelgroep.”

Online marketing

Het creëren van content is een grote bouwsteen binnen de muren van marketing. Maar om buiten deze muren te treden en de content aan de man te brengen is de online vindbaarheid essentieel. Zo zet online marketeer Rens alles op alles om de online vindbaarheid van Van Dal te vergroten. Daarnaast neemt hij de gebruiksvriendelijkheid van de webwinkel onder de loep om deze te blijven verbeteren.

“Grote online vindbaarheid is waar ‘t allemaal om draait. Met hoge scores in zoekmachines zoals Google klimmen we naar de top.”

Rens

In de volgende Werk aan de winkel leert u wat de webwinkelafdeling dagelijks bezighoudt, dus houd het online magazine in de gaten!

Deel dit artikel op:

Dit is ook interessant: 

Al ruim 69 jaar biedt Van Dal stijlvolle mannenmode aan voor de moderne man. Deze rubriek belicht alles wat met kleuren, materialen en de nieuwste trends te maken heeft. Zo ontdekt u alles wat u over stijlvolle mannenmode moet weten!
Geschreven door: Van Dal mannenmode

Categorie: Van Dal Actueel

Right Menu Icon