Sinds de oprichting van Van Dal mannenmode in 1951 heeft het bedrijf allerlei bijzondere ontwikkelingen doorgemaakt. Iedere keuze, nieuwe winkel of baanbrekende innovatie uit onze historie heeft ons gebracht waar we nu zijn. In de Van Dal 70 jaar tijdlijn blikken we per decennium terug op deze ontwikkelingen en leert u Van Dal kennen. Wist je dat we in een campagne onze klanten auto’s hebben laten pletten met een bulldozer? Dit deden wij van 2011 tot 2021!
Heb je een opfrisser nodig van wat er hiervoor gebeurde? Lees hier wat wij eerder al deden!

Onze geschiedenis
van
2011-2021
2012 - 2013
Het laatste decennium van de Van Dal 70 jaar tijdlijn luiden we in met de destijds nieuwe payoff: mooie mode, mooie prijzen. Dat blijkt, want we lopen storm en breiden met winkels uit in Bladel en Barneveld, gevolgd door Nijkerk, Middelharnis en Hilversum in 2013. Het is een goede tijd om door te groeien!

2014-2015
Ger Segeren
Het is tijd voor een nieuwe kijk: Ger Segeren, de oudste zoon van familie Segeren, neemt vol enthousiasme het bedrijf over. Ger kijkt ernaar uit om al zijn opgedane kennis in te zetten om Van Dal steeds succesvoller te maken. In hetzelfde jaar opent hij twee gloednieuwe winkels; een in Goes en een in Doetinchem. Het jaar daarop, 2015, is eveneens baanbrekend: het modieuze mannenmerk Max Goodman lanceert. Daarmee wordt het een vaste naam in het Van Dal assortiment.

2016
Win een jongensdroom!
Van Dal bestaat 65 jaar en treedt naar buiten met de Forever Young campagne. Dit houdt in dat iedere klant bij een besteding van 65 euro gave prijzen kan winnen. Denk hierbij aan het vervullen van een jongensdroom zoals rondscheuren op een circuit, skydiven, auto’s pletten met een bulldozer en een bijzondere ballonvaart. Dit wordt enorm goed ontvangen!
Iedere man heeft een jongensdroom. Wij helpen je graag om deze werkelijkheid te maken!

Van Dal mannenmode winkel in Beek

Van Dal mannenmode winkel in Doetinchem

Van Dal mannenmode winkel in Eindhoven Centrum

2017
Webshop live en 50plusbeurs
Op 16 augustus slaat Van Dal een weg in naar de online retail: de website www.vdal.nl verandert namelijk van informatief platform naar een webwinkel. Later dit jaar verschijnt Van Dal op de 50plusbeurs. Tevens krijgt het Limburgse Beek er een Van Dal winkel bij.

2018
The voice senior, magazine & Rintje Ritsma
In 2018 komt het allereerste magazine van Van Dal uit. Weet jij nog welke editie dit was? Precies, de editie waarin we afreizen naar de Spaanse stad Valencia om daar de nieuwe collectie te fotograferen. We doen dit met niemand minder dan oud-langebaanschaatser Rintje Ritsma, die ambassadeur voor Van Dal wordt. Van Dal wordt ook zichtbaar op de tv met twee seizoenen als sponsor van The Voice Senior op RTL 4. Een nieuwe slogan wordt vervolgens leven ingeblazen: stijlvolle mode voor de beste prijs. Er is ruimte voor uitbreiding; Maassluis krijgt een eigen Van Dal winkel.


2019 - 2020
Digitale sales assistent & schaatsclinic
Om alle winkels bij te steunen wordt de digitale sales assistant Robin geïntroduceerd. Dit is een tablet waarmee artikelen die niet op voorraad zijn alsnog nabesteld kunnen worden. Deze bestellingen worden direct naar de klant verstuurd. In het voorjaar van 2020 organiseert Van Dal samen met Rintje Ritsma een schaatsclinic voor 25 klanten. Met zijn allen gaan we naar de Kunstijsbaan in Breda en genieten we van een sportieve dag met stamppotbuffet achteraf. Zoetermeer krijgt een winkel in de knusse Dorpsstraat en de panden in Tilburg, Weert en Oosterhout verhuizen naar nieuwe locaties.


2020-2021
Beste Winkelketen van Nederland
In september 2020 wordt Van Dal nietsvermoedend niet alleen genomineerd als kandidaat, maar wordt zelfs winnaar van een bijzondere prijs. ABN AMRO heeft namelijk Beste Winkelketen verkiezingen en Van Dal wint de prijs voor Beste Winkelketen van Nederland in de categorie herenmode. Een ware kroon op onze jarenlange toewijding!

2020-2021
Lockdown
Nu de grote verhuizing: het hoofdkantoor verhuist van Tilburg naar Breda. De coronapandemie leidt tot een lockdown, waardoor de Van Dal winkels noodgedwongen hun deuren moeten sluiten. Een hectische piek van online bestellingen is het gevolg en er wordt extra personeel ingezet om deze te kunnen bijbenen. Daarnaast opent er een tweede winkel in Eindhoven, centraal gelegen aan de Rechtestraat. Ons exclusieve merk Bartlett krijgt een nieuwe huisstijl en in het najaar wint Van Dal wederom de prijs voor Beste Winkelketen van Nederland in de herenmode.
Met zoveel memorabele momenten zijn het afgelopen decennium en de voorgaande zestig jaar een enorm succes. Van Dal heeft te maken gehad met talloze veranderingen in mannenmode, technologie, consumptiegedrag, logistiek en vele andere aspecten. Het is een lange weg geweest, maar door de constante drang om de beste en leukste winkelervaring te bieden en de loyaliteit van onze klanten kijken we uit om de volgende zeventig jaar weer te knallen. Groei jij ook met ons mee? Bedankt voor je toewijding en natuurlijk het lezen van de tijdlijn!